Ülkeler eğitim sistemleri ve öğretim programları aracılığıyla sadece içerisinde bulundukları zamanın değil geleceğin vatandaşlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Buna yönelik olarak, öğretim programları güncel gelişmeler ve geleceğe yönelik beklentiler göz önünde bulundurularak yenilenmektedir. Sosyal bilgiler öğretim programları amaçları ve içerikleri gereği değişimden daha fazla etkilenmektedir. Elinizdeki kitapta sosyal bilgiler öğretim programları incelenmiş olan ülkeler; dünyanın farklı coğrafyalarında yer alan, farklı geçmişlere, kültürlere ve siyasi yapılara sahip ülkelerdir. Bununla birlikte bu ülkelerden bazılarının tarihte ortak olaylara imza atmış oldukları ve neredeyse tamamının da günümüz koşullarının etkisiyle ortak birtakım amaçlara ulaşmak için çalıştıkları görülmektedir. Özellikle dünya vatandaşlığına, küresel sorunların çözümüne ve büyük ölçüde bilim ve teknolojinin şekillendirdiği geleceğin dünyasında etkin bir biçimde yer alabilecek bireylerin yetiştirilmesine odaklanıldığı fark edilmektedir. Bu da ülke incelemelerinin sadece farklılıkları değil benzerlikleri ve ortak amaçları görmek açısından da gerekli olduğunu ortaya koymaktadır.
Türkiye'deki öğretim programlarına yönelik olarak, 2023 yılında girişilen beceri temelli eğitim odaklı değişim, farklı ülkelerde yapılanların incelenmesini özellikle bugünlerde daha da gerekli kılmaktadır. Bu kitapta yer alan ülkelerin öğretim programlarında yakın dönemlerde gerçekleşmiş olan değişimler de dikkat çekmektedir. Kitapta incelenmiş olan ülkelerin öğretim programlarındaki yakın tarihli gelişmelerin ülkemizde bu bağlamda yapılacak çalışmalara katkıda bulunacağı aşikardır. Bunun yanı sıra karşılaştırmalı eğitim araştırmaları kapsamında; lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin dünyanın farklı ülkelerinde sosyal bilgiler öğretim programlarında nelere yer verildiğini incelemelerine de olanak sunacaktır. Ülkelerin nüfuslarının, ekonomik göstergelerinin ve eğitimle ilgili sayısal verilerinin sürekli değişim içerisinde olduğu unutulmamalıdır. Bunun yanı sıra öğretim programlarının güncellenmesi gerçeği de kitabın okunması ve okutulması sürecinde dikkate alınmalıdır. Dolayısıyla bunun yaşayan bir kitap olduğu ve sürekli yenilenmeye ihtiyaç duyduğu okurları tarafından sürekli göz önünde tutulmalıdır.