Yeme içme ihtiyacının karşılanmasında sokak yemeklerine olan ilgi her zaman olmuştur. Bu ilginin nedenleri geçmişte daha çok ekonomik nedenlere bağlı kalsa da günümüzde ekonomik nedeni olabildiği gibi, aynı zamanda ''yeme de yanında yat'' ya da ''doyum olmayan'' tabirleriyle ürünün lezzetini sevme ve zamandan tasarruf etme gibi nedenlerin etkili olduğu da ifade edilebilir. Son yıllarda sokak lezzetlerinin bir turizm değeri olarak öne çıkması, sosyal medya ve televizyon kanallarının yiyecek ve içecekler özelinde yaptıkları programlar, sokak yemeklerine olan ilgiyi arttırmıştır. Böylelikle yenilik arayışı, merak ve denenmeyeni deneme gibi nedenlerin de yadsınamayacak etkisiyle sokak yemeklerine artan bir ilginin olması önemlidir. Sokak yemekleri denilince akla ilk gelen seyyar satıcılardır. Ancak sokak yemekleri, hazırlanışı bakımından hızlı olması açısından sokak üzerinde yer alan bir taşıtta veya bir bina gibi yapı içerisinde kendine mekân yaratır. Bu hususta yol üstünde bulunması bakımından mekân kavramına da işaret eder.