Günümüz Genel Edebiyat Bilimi'nde olduğu gibi Türk Edebiyatı'nda da kabul edilen anlayışa göre, sanat vasfını bütünüyle yitirmeyen, lakin bir bilim olarak da kabul edilen Edebiyat'ın Edebiyat Tarihi, Edebiyat Teorisi, Edebiyat Felsefesi, Edebiyat Eleştirisi, Karşılaştırmalı Edebiyat, Edebiyat Psikolojisi, Edebiyat (Öğretimi ve Eğitimi) ile Edebiyat Sosyolojisi gibi çeşitli alt dalları vardır.
Sosyoloji, Sanat Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi ve Edebiyat Bilimi'nin bir alt bilim dalı olarak 'Edebiyat Sosyolojisi' (the sociology of literature), Dil Sosyolojisi ve Çocuk Edebiyatı Sosyolojisi'ni ihmal etmeksizin, dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de alanın uzmanları olarak sosyologlar, akademisyenler, edebiyat araştırmacıları ve bu konuya ilgi duyan yazarlar tarafından üzerinde durulan, son zamanlarda ilgiye mazhar olarak çeşitli seviyelerde ve türlerde çalışma yapılan bir alandır.
'Edebiyat Bilimi ve Modern Türk Edebiyatında Edebiyat Sosyolojisi' adlı bu çalışma, alanındaki onuncu (10.) kitap olup, Sosyoloji, Sanat Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi ve Edebiyat Bilimi'nin bir alt bilim dalı olarak Edebiyat Sosyolojisini 'Dil Sosyolojisi' ve 'Çocuk Edebiyatı Sosyolojisi' dahil bütün alt kolları ile birlikte 'kuramsal' olarak konu edinmekte ve maziye ait olanlar dahil mevcut bilgi birikimimizi, değerlerimizi ve yetiştirdiğimiz entelektüellerimizi dikkate alarak disipline dair gelecek tasavvurlarımızla birlikte bütüncül bir yaklaşımla incelemektedir.
Yaklaşık olarak on yıl önce, 25 Eylül 2012'de şimdi görev yaptığım fakültede Edebiyat Sosyolojisi dersi için yapılan hazırlıklarla başlanmasına rağmen, fırsat bulundukça üzerinde çalışılan, son bir yıldan beridir ise, sayısız yerli ve yabancı yayına başvurularak güncellenip yeniden kaleme alınan bu çalışma, gerek sosyologlar ve gerekse Türk dili ve edebiyatı akademisyenlerince kendinden önce kaleme alınan çalışmaların alana katkılarını onaylamasına ve takdir etmesine rağmen, Edebiyat Sosyolojisi disiplininde göz ardı edilen 'sınıflandırmalara, özellikle de 'edebî türler' açısından sınıflandırma ve yaklaşımlara odaklanarak yapılmayanı yapmaya, oldukça yoğun yayın faaliyetleri ile adeta bir ormanı andıran disiplin içinde her seviyeden okurlar için gidilebilecek bir yol açmaya ve bazı önerilerde bulunmaya çalışmaktadır.