Ortaöğretim eğitim hayatının önemli geçiş dönemlerinden biridir. Öğrenciler, hem kişilik gelişimlerini tamamlamakta hem de kimliklerinin tam anlamıyla farkına varmaktadır. Bu yüzden bu dönemde eğitim ve öğretim süreci ustalıkla ve dikkatli bir şekilde tamamlanmalıdır. Tiyatro yapısal çözümlemelere katkı sunmanın yanında, öğrencilerin sosyal gelişimlerini de tamamlaması bakımından bu dönemin en önemli destekleyici araçları arasında ilk sırada yer alacaktır.
Prof. Dr. Gıyasettin AYTAŞ ve Dr. Tolga ALVER, daha önce "Eğitici Tiyatrolar (Ortaokul Öğrencileri için)" adıyla yayımladıkları eserde ortaokul öğrencilerini hedef almış; bu yaş grubunun ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan bir eser yazmışlardı. Bu eserde ise ortaöğrenim öğrencileri hedef kitle olarak seçilmiştir. Teoriden pratiğe geçirilmeyen hiçbir bilgi asla kalıcı olmayacaktır. Bildiklerimizi diğerleriyle birleştirerek ve bütünleştirerek daha anlamlı hâle getirebiliriz. Bunun için en önemli aracın da tiyatro olduğu gerçeğinden yola çıkarak bu eserin başta Türkçe ve edebiyat öğretmenlerine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Uzun yıllardır tiyatronun eğiticilik özelliğini dikkate alarak oyun metinleri yazan Dr. Tolga ALVER bu eserde adalet, dürüstlük, sabır, saygı, sevgi, yardımseverlik, sorumluluk, öz denetim, dostluk, vatanseverlik ve yardımseverlik gibi kök değerleri ışığında 12 özgün kaleme aldı. Prof. Dr. Gıyasettin AYTAŞ ise tiyatro teknikleri ve bunun için gerekli olan hazırlıklar konusunda teorik bir çerçeve çizerek kitabın alanda lokomotif bir rol üstlenmesi için tecrübelerini aktardı. "Eğitici Tiyatrolar (Lise Öğrencileri için)" okullarda, sokaklarda, sahnelerde oynanmak için sabırsızlıkla okurunu bekliyor.