Eğitim hem amaç hem içerik hem de uygulamalar bağlamında politik bir konudur. Neyin öğretildiği, neyin öğretilmediği, öğrencilere nasıl öğretildiği ve eğitim kurumlarının nasıl örgütlendiği temelde politik sorulardır. Eğitim, içinde bulunduğu toplumla ilgili daha kapsamlı ve derin görüşlerin etkisi altındadır. Dolayısıyla, var olanı yeniden üretmek ve devamını sağlamak politiktir. Eğitim politikaları vasıtasıyla gerçekleşen uygulamalar hakim unsurlarla karşıt unsurların rekabeti sonucunda gerçekleşir. Eğitim politikasını açıklayabilmek için politika ile ne kastedildiğini daha açık olarak anlamak önemlidir. Bu bağlamda, eğitime yön yeren politikaların temelde amaçlarının irdelenmesinin yanında bu politikaların kim tarafından, neden, nasıl uygulanacağı ve etkisinin neler olabileceği sorularının cevabı verilmelidir. Eğitim politikasına ilişkin kavramlar, yaklaşımlar ve politika oluşturma sürecinin nasıl gerçekleştiği gibi birçok faktör ülkelerin eğitim politikalarını analiz etmek için gerekli unsurlardır. Bu kitabın ilk bölümünde politikanın ve eğitim politikasının temel kavramlarından başlanarak amacı, yaklaşımları ile Türkiye'de eğitim politikası oluşturulma sürecine ve unsurlarına yer verilmektedir. İkinci bölümde ise yetişkin eğitimi ile hayat boyu öğrenme kavramları açıklanarak Bolman ve Deal modelinin varsayımları temelinde Türkiye'deki yetişkin eğitimi politikaları incelenmektedir.