Son yüzyıl boyunca eğitimcilere ve okullara etkide bulunan başlıca eğitim programı felsefelerinin açık, yansız ve titiz bir tasviri…
Eğitim Programı Kuramları: Çatışmalı Görüşler ve Süregelen Sorunlar, okuyucuların kendi eğitim inançlarını yansıtıcı bir şekilde düşünmelerini ve farklı inançlara sahip olan eğitimcilerle yaratıcı bir şekilde etkileşim kurmalarını sağlamak amacıyla Akademik Disiplinler, Toplumsal Fayda, Öğrenen Merkezli ve Toplumsal Yeniden Yapılandırma eğitim ideolojilerini ele alıyor.
Kitabın Ana Özellikleri
Program ideolojilerinin kökenleri hakkında tarihsel bir bakış açısı sağlıyor.
Eğitimdeki hareketleri eleştirel olarak ele alan bir model sunuyor.
Toplumsal bağlamda oluşan eğitim programı çalışmalarının karmaşık yapısına ışık tutuyor.
Eğitimcilerin dile getirilmeyen varsayımlarını anlamlandırmak için kullandıkları dile dikkat çekiyor.