İnsan gelişimi doğum öncesi dönemden başlayıp ölüme kadar devam eden bir dizi dönemlerden ve gelişim süreçlerinden oluşmaktadır. Bu süreçlerde insanın, döllenmiş bir yumurtayla başlayan yaşam serüveni, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleriyle devam etmektedir. İnsanın bu yaşam serüveninde, onu yetiştiren, herhangi bir döneminde gelişimine katkıda bulunan kişilerin ya da kurumların önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Çünkü her birey biricik ve tektir, önemlidir ve değerlidir, aynı zamanda kendine özgü özellikleri vardır. Bu süreç içerisinde eğitim-öğretim etkinlikleri bireylerin yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Eğitim-öğretim etkinliklerinin başarıya ulaşabilmesinde etkili olan bazı etkenler vardır. Bunlar arasında belki de en önemli boyut öğretmen boyutudur. Öğretmen tutum ve davranışlarının, çocukların gelişimi ve başarısı üzerindeki olumlu etkisi günümüzde yapılan bilimsel araştırmalarla ortaya konulmuş bir gerçektir. Bu anlamda öğretmen eğitimi ve yetiştirilmesi konusu üzerinde titizlikle durulması gerekmektedir. Bu ihtiyaçtan hareketle "Eğitim Psikolojisi" dersi de, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine hazırlanmalarına ve "iyi bir öğretmen" olmalarına katkı sağlayacak önemli bilgiler sunmaktadır. Eğitim psikolojisi bireylerin gelişimsel özellikleri, öğrenme, öğrenme yöntemleri ve öğretmenlik mesleği alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmalardan yararlanmak etkili öğretmen davranışlarını sergileyebilme açısından da önemlidir. İşte Eğitim Psikolojisi kitabı, öğretmen adaylarına ve kendilerini geliştirmeleri sürecinde öğretmenlere bu temel bilgi, tutum ve davranışları kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır.