Türkiye'de eğitim yönetimi alanında üretilen bilimsel bilgi birikimi belli bir seviyeye uluşmıştır. Bununla birlikte başka ülkelerin sosyal, ekonomik, politik ve eğitimsel bağlamında geliştirilen teori, model ve uygulamaları eğitim yönetimi çalışmalarında esas almak bizi taklitte boğulmaya götürmektedir. Kendi eğitimsel sorunlarımızdan yola çıkarak, belli teori, paradigma, veya tipolojileri Türkiye'nin özgün bağlamında yorumlamak zorundayız. Özge bir deyimle kendi okul teorimiz, insan ve öğretmen telakkimiz ile yeni bir uygarlık tasarımımızda okul ve eğitim yönetiminin rolünü yeniden düşünmek zorundayız. Eğitim yönetiminde neyin iyi (ontolojik soru) ve neyin doğru olduğu (epistemolojik soru) alanın üstesinden gelmesi gereken başlıca felsefi sorundur.
Elinizdeki bu kitap uzun bir çabanın sonucunda yazıldı. On iki bölümden oluşan bu çalışmada, yönetim biliminin alanı ve kapsamı, örgütsel yapı, eğitim örgütlerinde güç ve politika, iletişim, çatışma yönetimi, okullarda karar verme, insan kaynağının yönetimi, örgütsel değişim, liderlik, devlet ve eğitim, eğitim yönetiminde değerler, eğitim yönetiminde güncel tartışmalar ve ilgili konular etraflıca incelenmeye çalışılmıştır.
Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulma adlı bu eserin, eğitim yöneticileri, eğitimde politika yapıcılarla alana ilgi duyan öğretmen ve lisansüstü eğitim yapan öğrencilere katkı vermesi beklenmektedir.
"[...]