Türk eğitim sisteminin bilimsel yöntemlerle yetkin denetçiler tarafından denetlenmesi, öğretmen ve okul yöneticileri başta olmak üzere her türlü eğitim kademesindeki yöneticiye rehberlik sağlanması ile eğitim sistemi geliştirilebilir. Eğitimin denetlenmesi bu anlamda özellikle her bir çocuğun nitelikli eğitime erişimi için kritik bir role sahiptir. Denetim olmadan etkin ve verimli bir yol alınamayacağının altı çizilmelidir. Peki, eğitimde denetim nasıl, ne şekilde ve hangi amaca dönük olarak yapılmalıdır? Bu kitabın yazılma amacı tüm bu sorulara yanıt aramaktır.
Bu kitap, çağdaş denetim felsefesi ışığında eğitimde denetimin temel kavramlarını ve felsefesini tanıtmayı, denetim faaliyetini gerçekleştirecek denetçiye pratikte uygulayabileceği işlevsel bilgiler sunmayı ve gelişmiş ülkelerin denetim sistemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Sadece denetleyenin değil, aynı zamanda denetlenenlere yönelik de faydalanabilecekleri bilgilere yer verilmiştir. Bu kapsamda kitabın hedef kitlesi; öğretmenler, okul yöneticileri, müfettişler, akademisyenler, lisans ve lisansüstü öğrenciler başta olmak üzere eğitim sisteminin her paydaşı olarak sıralanabilir.