Yaratıcı drama, eğitimin olduğu kadar kişisel gelişimin de en önemli başvuru alanlarından biri olmuştur. Yaratıcı drama, daha çok oyun ve tiyatro ile karıştırılmaktadır. Hâlbuki yaratıcı drama, insanı merkeze alan ve onun gelişim ve değişimine zemin hazırlayan bir araçtır. Yaparak ve yaşayarak öğrenmenin en etkili alanlarından biri olan yaratıcı drama, eğitim ve kişisel gelişimde amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde etkin olmanın yanında, esnekliğe ve dönüştürülmeye uygun olması bakımından da uygulayıcılara geniş fırsatlar sunmaktadır. Olgu ve oluşlardan hareketle, durum belirleyen çok yönlü bir sunum tekniğidir.
Bu eserin temel amacı, başta Türkçe eğitimi olmak üzere, diğer alanlara da katkı sunacak etkinlik ve uygulamalarla eğitimi desteklemek ve geliştirmektir. Drama eğitimine yönelik uygulamalar, Türkçe öğretmenlerinin yanında, yaratıcı drama uygulayıcılarının neyi, niçin ve nasıl yapacaklarına cevap vermeyi hedeflemiştir. Eğitimin her aşamasındaki eğitim ve öğretim gruplarının ilgi ve ihtiyaçları düşünülerek hazırlanan etkinliklerde, uygulamalarda dikkat edilmesi gereken hususlar belirlenmiştir. Özellikle Türkçe dersine yönelik teklif edilen kazanımların gerçekleştirilmesi için, kitaplarda yer alan metinler bir tekliftir. Bunları farklı uygulamalara zenginleştirilebilir.