Yeni girilen milenyumdan bu yana yaşanan ekonomik krizler, sosyal ikilemler, zorunlu göçler ve Covid-19 salgını gibi afetler, liderliğe ilişkin çalışmaları derinden etkilemiştir. Bu durumlar yanında teknolojinin çok hızlı gelişmesi tartışılagelen liderlik stilleri açısından yeni yorumların doğmasına ve yeni liderlik anlayışlarının belirmesine yol açmıştır.
Yeni normalde eğitim ve yönetim süreçleri özellikle küresel salgın nedeniyle fiziksel mekânlardan çok çevrim içi ortamlarda sunulmaya ve yapılandırılmaya başlanmıştır.
Dünya; farklı şekillerde ortaya çıkan salgın, savaş, yoksulluk gibi krizlere karşı sürdürülebilir anlayış ile etkin bir yönetim gösterecek teknoloji okuryazarı, çevik, dayanıklı, adil, anlam odaklı ve kapsayıcı özelliklere sahip liderlere ihtiyaç duymaktadır. Kitapta bölümler hâlinde verilen farklı liderlik yaklaşımları içerisinde okul liderlerinin yeni normale ilişkin farkında olması ve okula yansıtması beklenen davranışlar odağa alınmıştır. İlgili tüm liderlik yaklaşımları mümkün olduğunca yukarıda bahsi geçen gelişmeler ışığında açıklanmaya çalışılmıştır.