Dünyada eğitim alanında çok önemli reformların yapıldığı bir dönem yaşanmaktadır. Sanayi toplumunun ihtiyaçlarına göre kurgulanan eğitim sistemleri; ekonomik, sosyal, bireysel ve kültürel tüm boyutları ile eski işlevini büyük ölçüde kaybetmiştir. Covid-19 salgını ile birlikte eğitim tüm toplumların gözünde en çok tartışılan konuların başında gelmeye devam etmektedir. Bu gerçeklerin ışığında güncellenen bu kitapta, eğitim sistemine ve öğretmen yetiştirme sürecine bütüncül bir bakış açısı getirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öncelikle eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar detaylı olarak tartışılmıştır. Değişen toplumsal yapı ve süreçlerde eğitimin, okulun ve öğretmenin yeri ve önemi açıklanmış, öğretmenlik mesleği meslekleşme koşulları açısından irdelenmiş, öğretmen yetiştirmenin dünü, bugünü ve geleceği üzerinde durulmuştur. Kitapta ayrıca Türk Eğitim Sistemi, yasal temelleri ve sorunları açısından analiz edilmiştir. Kitabın odaklandığı önemli konulardan biri de öğretmenlerin görevleri ve etkili öğretmenlerin özellikleridir. Eğitimin psikolojik temelleri bağlamında öğretme ve öğrenme süreci, zihinsel gelişim ve düşünme süreci ile öğrenme stilleri ve bazı öğrenme yaklaşımları detaylı olarak tanıtılmıştır. Eğitimin felsefi ve ekonomik temellerinin de ele alındığı bu kitap; öğrencilere, öğretmen adaylarına, sürekli mesleki öğrenmeyi içselleştirmiş öğretmenlere ve eğitim yöneticilerine kuram ve uygulama boyutlarında katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.