Eğitim dünyasında yaşanan gelişmelere paralel olarak bir çok disiplinde farklı arayışlar göze çarpmaktadır. Eğitimde öğrenci merkezli yaklaşımlar öğrenme öğretme süreçlerinde öğrencilere daha fazla alan açmakta, buna göre metot ve tekniklerin kullanılmasını önermektedirler. Bu bağlamda öğrencilere önemli roller sorumluluklar yükleyen eğitsel oyunlar aynı zamanda onların beensel psiko-motor, zihnsel, duygusal sosyal ve dil gelişimine katkı sağlamakta derslerin daha keyifli ve eğlenceli geçmesine imkan sağlamaktadır.
Elinizdeki kitap, öğrenci merkezli yaklaşımların bir gereği olarak din ahlak ve değerlerin öğretiminde kullanılmak üzere geliştirilmiş 87 adet eğitsel oyun tasarımından oluşmaktadır. Kitaptaki oyunlar, işlenmek istenen konu içeriği değiştirildiğinde farklı eğitim kademelerinde ve yaş gruplarında rahatlıkla kullanılabilecek şekilde tasarlanılmıştır. Ayrıca oyunların uygulanması süreçlerinde öğreticilere esnek bir alan bırakılmıştır.
Öğrenme öğretme süreçlerine özgün bir katkı sunacağını düşündüğümüz bu çalışmanın gerek öğrenciler gerekse uygulayıcılar için faydalı ve terimli sonuçlar sağlayacağını ümit ediyoruz.