Kitap, temel olarak "Elektronik Posta Pazarlaması" ve "Elektronik Posta Pazarlaması"nın ilişkili olduğu pazarlama konularını ele almaktadır. Kitabı okuyan okuyucu "Elektronik Posta Pazarlaması" kavramının iletişim ve pazarlama literatürü açısından ilişki içinde bulunduğu "İnternet, Doğrudan Pazarlama, İnternet Ortamında Pazarlama ve E-Ticaret" gibi kavramları genelden özele analiz edip değerlendirme imkanı bulabilecektir. Kitapta konuların açıklanmasında akıcılığı bozmamak ve okuyucu sıkmamak adına mümkün olduğunca resim, şekil ve tablo vermekten kaçınılmıştır. Anlatımda sadece değerli görülen tablo ve şekillerin kullanılması tercih edilmiştir.
Kitap dört bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölümde "Elektronik Posta Pazarlaması"nın ilişkili olduğu literatür genelden özele ortaya konmuştur. Birinci bölümde, internet ve internet araçları ve internet teknolojisi ile bağlantılı temel kavramlar açıklanmıştır. "Elektronik Posta Pazarlaması" aynı zamanda bir "Doğrudan Pazarlama" yöntemidir. Bu bağlamda ikinci bölümde, "Doğrudan Pazarlama" ve "Doğrudan Pazarlama Yöntemleri"ne yer verilmiştir. Üçüncü bölümde; "Elektronik Posta Pazarlaması"nın dahil olduğu "Elektronik Ticaret", "İnternette Pazarlama" ve "İnternette Reklam" gibi güncel konular incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise, bu kitabın esas hedefi olan "Elektronik Posta Pazarlaması" kavramı tüm yönleri ile ve en geniş kapsamda ortaya konmuştur.