Eğitim yönetimi alanı kendi kimliğini oluşturma sürecinde son zamanlarda kendini sorgulama eğilimine girmiştir. Bu eğilim, alanın özgünleşmesi yolunda önemli bir adımdır. Eğitim yönetiminin özgünleşme çabalarına katkı sağlamasını umduğumuz bu kitabı, eğitim yönetimi alanındaki bazı kavramlara eleştirel bir gözle bakılması amacıyla hazırladık. Kitapta yer alan bölümlerde savunulan görüşler tamamen yazarlara aittir. Kitabın, ortak bir bakış açısı ortaya koymak ve bunu okuyucuya kabul ettirmek gibi bir amacı yoktur. Aslında bazı bölümler arasında birbirine zıt ya da çelişik gibi gelen görüşler de olabilir. Bu durum tam da bu çalışmanın önemi ve değeridir. Kitapta farklı bakış açılarına yer verilmiştir. Çünkü eğer kitap eleştirel bakma iddiasında ise mevcut durumu devam ettirmekten daha çok ona meydan okumak durumundadır.