Günümüzde engelli çocukların eğitimi " bir toplumun uygarlık ölçütü" olarak düşündüğümüzde en çok toplum birimi olan aileden, toplumu oluşturan tüm bireylere ciddi sorumluluklar yüklediği söylenebilir. Ülkemizin en önemli sorunlarından bir tanesinin engelli çocuk ve ailelerinin eğitimi konusunda yoğunlaştığı bir gerçektir. Bu nedenle engelli bireylerin toplumla etkileşim içinde olmalarına olanak veren bir yaşam biçimi ve erişim hakkının sağlanmasının başlangıç noktası toplumsal duyarlılıktır. Engelli çocuklara yönelik sağlık, eğitim, rehabilitasyon ve meslek eğitiminin temel hedefi onların toplumda olanaklar elverdiğince bağımsız yaşayabilecekleri, kendi kendilerine yeter duruma gelmelerini sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için yetersizlikten etkilenmiş bireylerin zihinsel, fiziksel, sosyal ve kişisel gizli güçlerini ve yeteneklerini geliştirmede diğer bireylere eşit haklara sahip olduklarını kabul edilmesini sağlamak gerekir. Onların önündeki engelleri kaldırmak için onları ve ailelerini eğitmek ve toplumun kamburu olmaktan çıkarılmaları noktasında rehabilitasyon hizmetleri ile birlikte mesleki eğitim ve işe yerleştirme çabalarının toplumun her kesimi tarafından bir gerek ve gereksinim olarak görülmesi ile mümkündür.
Bu yönüyle bu kitap;
- Özel eğitim alanında eğitim gören öğrencilere,
- Engelli çocuğa olan her anne ve babaya;
- Öğretmenlere,
- Çocukların eğitimden sorumlu olan yöneticilere,
- Psikolojik danışmanlara,
- Özel eğitim uzmanlarına,
- Anne-Baba adaylarına,
- Rehabilitasyon merkezleri çalışanlarına,
Engelli olmaya neden olan etmenlerin bilinmesi ve gerekli önlemlerin alınması ile çeşitli özür tür ve derecelerdeki engelli bireylerin ve ailelerin eğitimindeki bilgi ve beceriyi kazandıracağı inancıyla hazırlanmıştır.