İnsan nasıl yaşarsa öyle düşünür, önermesi birey-toplum ilişkilerini açıklamada genel bir yargı olarak kabul edilir. Fakat Erdem Baba'nın yürüdüğü "yol" ile "hal" yaşamı bu genel kabulü tersyüz eder. Çünkü O, hakikat meclislerinde verdiği ikrara bağlı kalarak, nasıl düşünüyorsa öyle yaşadı. Başka bir deyişle Erdem Baba, inanç evreninde gönül dünyasına uygun "yol" yürüyen bir hakikat arayışçısıdır.
Erdem Baba, aynı zamanda hakikatçi ekolün önemli bir müzik icracısıdır. Bugün klasik diye tabir ettiğimiz ve Anadolu müzik kültürü içinde özgün bir yere sahip "hakikatçi deyişlerin" günümüze aktarılmasında Erdem Baba'nın tartışmasız önemli bir rölü vardır. Güçlü hafızasında geniş bir deyiş repertuarı barındıran, Erdem Baba, birçok Alevi ozanının eserlerini -geleneksel kalıplar içinde yöreye özgü ağız yapısını da koruyarak- icra etmeye çalışır.
Bu çalışma değer hükmünden uzak, objektif bir yaklaşımla yayına hazırlanmıştır. Çünkü ele aldığımız her konuyu, tarihsel bağlamından koparmadan- yol ulularının deyiş ve nefeslerinden örnekler vererek, sunmaya çalıştık. Farkında olmadan yaptığımız subjektif değerlendirmelerin hükmü bize ait olup hakikat bilgisinden yoksundur.
Kolektif bir ruh ve yoğun bir emek ile meydana gelen bu eser, Erdem Baba ve hakikat felsefesini yaşatma, tanıtma ve anlama çabalarına destek sunduğu oranda amacına ulaşacaktır. Alevilikle ilgili yapılan araştırma ve açılımlara sunacağı katkı ise emeğimize verilmiş bir ödül olacaktır.