Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik
Önsöz'den ‘Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik’ başlıklı kitabımız, modern dünyanın çocuklar ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için eğitim ortamlarında yapılabilecekler hakkında öğretmen adaylarına, öğretmenlere ve ebeveynlere, kuramı ve uygulamayı birleştirerek yol göstermek amacı ile hazırlanmıştır. Hazırladıkları bilimsel ve özgün içerikler ile kitabın oluşmasına katkı sağlayan değerli yazarlara çok teşekkür ederim. Richard Louv'un da söylediği gibi çocukların sağlığı ve yeryüzünün sağlığı birbirine sıkı sıkıya bağlıdır. Bu kitabın en çok “doğa ile bağları kopartılmış çocukların doğaya dönme yolculuklarına” ışık tutmasını diler; sözlerimi bir çocuğun doğadaki mutluluğu hakkında yazdıkları ile bitirmek isterim: “Çocuklar doğada neden daha mutlu olur? Çünkü ağaçlar bizim arkadaşımız. Nasıl mı? Ağaçlar canlı olduğu için, salıncak kurabildiğimiz için, uğur böcekleri bize uğur verdiği için… Başka bir sürü nedeni var, mesela: Oyun oynayacak alan olduğu için, derin nefes alabildiğimiz için, kartopu oynayıp kardan adam yapabildiğimiz için. Ve en önemli nedeni; evdeki oyuncaklarımız cansız; ama doğadaki çoğu şey canlı…” Ada ÖZTÜRK
Devamını Oku