Erken çocukluk döneminde gelişimi destekleyici nitelikteki bakım ve eğitsel ortamlar,çocukların ilerleyen yıllarda eğitimde daha iyi öğrenme çıktıları, işte vesağlıkta daha nitelikli bir yaşam elde etme şansını artırmaktadır. İlk deneyimler,insan beyninin mimarisini şekillendirir, biçimlendirir ve çocuğun gelecektesahip olacağı becerilerin/yeteneklerin derecesini ve doğasını büyük ölçüde belirler.Her çocuk benzersiz olsa da, tüm çocuklar belli bir hız ve gelişim örüntüsüneuymaktadır. İlk yıllarda çocuğu doğru bir şekilde anlarsak ve bu bağlamdagerekli desteği sunarsak bugünün çocuklarını gelecekte iyi yetişmiş yetişkinlerolarak görmeyi bekleyebiliriz. Bunun için de erken çocukluk dönemindegelişimin iyi bilinmesinin bir gereklilik, erken çocukluk alanında çalışan ve çalışacakolan meslek profesyonellerinin ise bu konuda iyi yetişmiş olmasının çokönemli olduğu bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu kitap, bu amaç doğrultusunda yazılmıştır. Kitapta, gelişim alanları temelalınmış olup içeriğinde 9 bölüm bulunmaktadır. Kitapta yer alan bölümler sırasıyla;Erken Çocukluk Dönemi ve Gelişim, Fiziksel Gelişim, Motor Gelişim, BilişselGelişim, Dil Gelişimi, Sosyal-Duygusal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Ahlak Gelişimive Cinsel Gelişimdir. Bu bölümlerde, gelişim alanları çok yönlü olarak elealınmış olup, her bir gelişim alanına yönelik temel kavramlara, 36-72 aylık çocuklarıngelişimsel özelliklerine, gelişim alanına ilişkin kuramcıların görüşlerine,gelişimi etkileyen faktörlere ve söz konusu gelişim alanının diğer gelişimalanlarıyla ilişkisine yer verilmiştir. Her biri alanında uzman bir ekiple büyükemek harcanarak oluşturulan bu kitap, 36-72 aylık çocuklarla çalışan öğretmenler,çocuk gelişimciler, meslek profesyonelleri, öğretmen adayları, ebeveynlerve işi çocuklarla olan herkes için yazılmıştır.