Türkiye'de özellikle son otuz yılda öğretmen yetiştirme, hizmet içi eğitimler, kurumların sayısı ve çeşitliliği, MEB Okul Öncesi Eğitim Programları ve yayınlar başta olmak üzere farklı alanlardaki çalışmalar ve gelişmeler dikkat çekmektedir. Çeşitli araştırmalar doğrultusunda, yaşamın ilk yıllarındaki eğitiminin önemi ortaya konmuştur. Artık biliyoruz ki okul öncesi eğitim, ilkokula hazırlığın çok ötesinde, çocukların yaşam boyu iyi oluşunu etkileyerek tüm toplum için katma değer yaratmaktadır. Bu nedenle politikaların oluşturulmasına ve sürekliliğinin sağlanması kritik bir önem taşımaktadır. Kamu ve özel sektöre bağlı kurum ve kuruluşlar, STK'lar, belediyeler ve üniversiteler başta olmak üzere küçük çocukların eğitimine yönelik çalışmalarda, girişimlerde bulunan tüm birimler, iş birliği içinde çalışarak okul öncesine ilişkin politikaların oluşturulmasına katkı sunmaktadır.
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları kitabı kapsamında erken çocukluk eğitimi, okul öncesi eğitim kavramları, erken müdahale, çocuk hakları, Türkiye'de okul öncesi eğitim, çocuk bakım hizmetleri, eğitimciler, aileler, risk altındaki çocuklar, özel eğitim, farklı ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi politikaları, erken çocukluk eğitimi politikalarında öncü kuruluşlar, çok kültürlülük, kalite, uzaktan eğitim konuları ele alınmıştır.