Erken çocukluk eğitimi, çağımızın modern toplumlarında, önemi gün geçtikçe artan bir eğitim kademesi durumundadır. Ülkemizde, son yıllarda hızlı gelişim kaydeden bu eğitim kademesine gereksinim daha
da artmıştır. Erken çocukluk eğitim ihtiyacının giderilmesi ve kalite elde edilmesi öğretmen faktörüne bağlıdır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının alanlarıyla ilgili daha iyi eğitim almaları gerekmektedir.
Bu kitapta, erken çocukluk eğitimi konusunda bir öğretmenin sahip olması gereken temel konular giriş düzeyinde sunulmuştur. Erken Çocukluk Eğitimi ve Önemi, Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminin Gelişimi,
Dünyada Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Gelişimi ve İhtiyaçları, Erken Çocukluk Döneminde Program, Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar, Okul
Öncesi Eğitim Kurumları, Erken Çocukluk Eğitiminde Fiziksel Mekan Düzenlemeleri, Erken Çocukluk Eğitiminde Teknoloji, Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmen ve Personel, Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuğu
Tanıma, Anlama ve Değerlendirme Yöntemi: Performans Ölçümlü Portfolyo Değerlendirme, Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı ve Aile Eğitimi, konularında en güncel bilgilere yer verilmiştir. Erken çocukluk öğretmenleri, öğretmen adayları ve erken çocukluk eğitimini anlamak isteyen herkes için katkı sağlayacak bir kaynak niteliğindedir.