Küçük çocuklara okuryazarlığı öğretme birçok okul öncesi programı müfredatı için yeni eklenen bir durumdur. Erken Çocuklukta 50 Okuryazarlık Stratejisi (3. Basım) küçük çocukların konuşma, dinleme, okuma ve yazma dünyasıyla ilk tanışmalarıi le ilgili kullanması ve anlaması kolay yaklaşımlar içermektedir. Öğretmenler ve
öğretmen adayları çocuklarda hangi resimli kitapları ve aktiviteleri nasıl kullanacakların ıve çocukların bunlardan nasıl faydalanacaklarını hızlı bir şekilde öğrenirler. Ayrıca, öğretmenler, küçük çocukların yazılarının karalamalardan resimlere ve gerçek kelimelere dönüşürken neler bekleyeceklerini de öğrenirler. Ve sonunda, okul öncesi çocuklarında görülen ve daha sonra ilkokulda öğretilen şekli ile geleneksel okuryazarlığa evrilen, kendiliğinden gelişen okuryazarlık kavramını ele alabilir hale gelirler.
Çocukların okuma ve yazmayı nasıl öğrendiğine dair fikirlerimiz, nörobilimdeki gelişmeler insan beyniyle ilgili yeni anlayışlar sundukça ve okuma araştırmaları çocukların okumayı öğrenmeleri için gerekli temel becerileri ortaya çıkardıkça değişmeye devam etmektedir. Bu kitap bu yeni bilgiler ışığında çocukların nasıl öğrendiklerine dair stratejiler sunmaktadır. Bu stratejiler bilindik okul öncesi sınıf aktiviteleri ve içeriği ile bağlantılıdır; yani kitaplar, bloklar, tebeşir, boyama kalemleri, bilgisayarlar, oyuncak bebekler, dramatik oyun, sehpada boyama, parmak boyası, kuklalar, şarkı söyleme ve hikâye anlatma. Ancak öğretmenlerin, çocukların erken okuma, yazma, dinleme ve konuşma gelişimi için içerik ve aktiviteleri uygun hale getirmesi amacıyla bu içerik ve aktiviteler "okuryazarlık" eğitimi bağlamında verilmektedir.
Her bir strateji, konuyu kısa ve öz bir şekilde ancak tam olarak açıklayan bir okuryazarlık kavramıyla başlar. Her stratejinin özü çocuklarla birlikte kullanılabilecek pratik okuryazarlık aktivitelerini; pratik hikaye aktivitelerini, çizimi, yazı yazmayı, şarkı söylemeyi, karton karakterlerle rol yapmayı, oyuncak hayvanları ve çocukların kendilerini de içermektedir. Kitabın tamamında ana nokta kelimelerdir: duyma kelimeleri, konuşma kelimeleri, yazma kelimeleri ve okuma kelimeleri; bunlar okul öncesi okuryazarlığın temelidir. Aynı zamanda, stratejiler çocuklara ve onların okuryazarlık stratejilerini geliştirmek içine neler yapabileceklerine odaklanmaktadır. Bunun 50'den fazla yolu vardır.
Her bir küçük çocuk, okuryazarlık masasına, ziyafete farklı zamanlarda, farklı seviyelerde ve sadece kendine uygun bir iştahla katılan bir birey olarak gelir. Önüne serilmiş 50 farklı yemekle çocuklar ve öğretmenler kendilerine en uygun olanını seçerler.
Afiyet olsun!