Fen eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ışığında temel bilim eğitimini kapsamaktadır. Temel bilim eğitiminde, temel bilimler hakkında öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi, fen eğitimi ve hatta spesifik olarak okul öncesi dönemde fen eğitimiyle ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır. Güncel gelişmelerde ise uluslararası çalışmaların ele alınarak geniş bir perspektif sunulması planlanmaktadır. Bu açıdan değerlendirildiğinde kitabın iki kısımdan oluşan bir kaynak kitap olduğu söylenebilir. Kitabımız 16 farklı bölümden oluşmaktadır. İlk sekiz bölümde erken çocukluk dönemindeki çocukların temel bilimlerle ilişkili sordukları sorular ve yetişkinlerin (özellikle öğretmenlerin) bu sorulara verdikleri cevaplarda kavram yanılgısı oluşturmamaları için gerekli temel bilgiler yer almaktadır.
Diğer sekiz bölüm ise daha çok erken çocukluk dönemindeki fen eğitimi yöntemleri ve fen eğitimi planlanırken gözönünde bulundurulması gerekenleri kapsamaktadır.