Alman sanat tarihçisi Erwin Panofsky'nin Görsel Sanatlarda Anlam adlı eseri yayımlandığı dönemde sanat tarihi ve sanat eleştirisi alanlarında büyük ses getirdi. Devrinin yerleşik sanat tarihçiliği ve eleştirisi teamüllerini sorgulayan Panofsky, geliştirdiği kendine has "ikonoloji teorisi"yle "Bir sanat eserine nasıl yaklaşılır?", "Sanat eserinde anlam nasıl oluşur?", "Vücuda getirildikten asırlar sonra, bir sanat eserini doğru yorumlamak nasıl mümkün olabilir?" gibi sorulara da cevap veriyor.
Emmanouil Kalkanis'in akıcı ve anlaşılır tahlili Panofsky'nin hayatına, çalışmalarına, içinde bulunduğu ilmî çevreye, eserlerinin uyandırdığı yankılara ve aldığı tepkilere dair de pek çok anahtar bilgi sunuyor.
"Hakikaten insan Panofsky'nin yorumlama yöntemlerini bir kez anladı mı, artık görsel sanatlar, özellikle de resim hakkında bir daha asla aynı şekilde düşünemez ve bu alana bir daha asla aynı şekilde bakamaz."