"Geçmişe yönelik bir hafızayı tesis ederken günümüzden geçmişi nasıl yorumlayabiliriz, geçmişle kurduğumuz ilişkiyi nostaljinin ötesine nasıl taşıyabiliriz soruları da üzerinde durduğumuz ve önemsediğimiz meselelerdi. Melodram ve güldürü türlerinin ağırlıkta olduğu Yeşilçam'ı ve mevcut sinema birikimimizi ele alırken hem kuşatıcı hem de sorularla filmlerdeki meseleleri derinleştiren bir bakış açısı yakalamak önemsediğimiz bir konuydu.Eskimeyen Filmler başlığıyla Bilim ve Sanat Vakfı'nda İstanbul Modern'le birlikte başlattığımız ve gelenekselleştirmeyi umut ettiğimiz film günleri etkinliği de bahsettiğimiz bakış açısı üzerinden gelişti."
"Programda yer alan Ah Güzel İstanbul, Balatlı Arif, Mahalle Arkadaşları ve Üç Arkadaş gibi Yeşilçam'ın temel motiflerini içeren, aynı zamanda dönemin toplumsal katmanlarını ve çeşitliliğini de anlatısı içerisinde kullanan yapımlarda melodramın nasıl işlediği, filmlerdeki karakterlerin seyirciyle kurduğu iletişimin nasıl şekillendirildiği gibi soruların önemli olduğunu düşünüyoruz. Bitmeyen Yol, Karanlıkta Uyananlar ve Hudutların Kanunu filmleri aracılığıyla edebiyatta ve sanatın diğer dallarında da etkisi hissedilen Toplumsal Gerçekçilik akımının izlerini sürmeye ve Türkiye'nin yaşadığı siyasi, ekonomik ve kültürel dönüşümü filmler üzerinden okumaya çalıştık. Bal, Gölgeler ve Suretler ve Sonbahar gibi güncel filmlerle beraber ise Türk sinemasının yakın tarihindeki mevcut eğilim ve yönelimleri tartışmaya açmak istedik."