Marx'ın Komünist Manifestosu'ndan neredeyse 200 yıl sonra Badiou'dan Felsefe İçin Manifesto.
Paul Cohen'in türeyimsel (générique) anlayışı, Lacan'ın aşk teorisi, 68 Mayısına ve Polonya'ya sadık politika, Celan'ın şiir-ötesine şiirsel çağrısı düşünce için eşanlı olarak nasıl mümkün olabilirler? Söz konusu olan kesinlikle bu olayları bütünselleştirmek değildir, bunlar farklı türden olup art arda sıralanabilir olaylar değildirler. Söz konusu olan, kavramları ve düşünce kurallarını, belki de bu adların ve eylemlerin açıkça anılmasının en uzağında ya da belki onların en yakınında (bu duruma göre değişir) üretmektir. Ama bu öyle bir şekilde yapılmalıdır ki, bu kavramlar ve eylemler yoluyla, çağımız bu düşünce olayının vuku bulduğu zaman olarak temsil edilebilsin. Öyle ki daha önce vuku bulmamış olan bu düşünce olayı kimse onun farkında olmasa bile, bundan böyle herkesin payına düşecektir, çünkü bir felsefe herkes için bu "vuku-bulmuş-olma"nın ortak sığınağını tesis etmiştir.
- Alain Badiou
Alain BadiouFelsefe İçin Manifesto'da, felsefenin sonunu ilan edenlere meydan okuyarak, hakikat ve özne kategorilerine yeniden dönüş bir çağrıda bulunuyor.