Zihinsel bir değişim olarak tanımlayabileceğimiz öğrenmenin beklenildiği gibi gerçekleşmesi, öğrencinin zihninde kavramların nasıl yapılandığını bilmeyi gerektirmektedir. Çünkü çoğu zaman öğrenciler, kavramları bilimsel açıklamalarından farklı bir şekilde yapılandırabilmektedirler. Kavram yanılgıları olarak tanımlanan bu durum, öğrenme sürecinde önemli bir engel olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yanılgıların farkında olmadan yapılacak öğretim ise beklenen verimlilikte gerçekleşmemektedir.
Bu kitap, fen alanındaki kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için öğretmenlere rehber olması amacıyla yazılmıştır. Kitapta, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı doğrultusunda kavramlar belirlenerek, bu kavramlarla ilgili yanılgılar sunulmuştur. Bu kavramlar: astronomi, madde, hâl değişimi, atom, kuvvet, iş, ısı sıcaklık, ışık, optik, ses, elektrik, canlı, fotosentez, hücresel solunum ve genetiktir.
Kitapta, bu kavramlarla ilgili yanılgıların nasıl tespit edileceği ve giderileceği ile ilgili örnekler verilmiştir. Kitapta yer alan örneklerin, yapılandırmacı öğrenme teorisi doğrultusunda ve 5E modeline uygun olarak ders yapmak isteyen öğretmenler ve araştırmacılar için yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Bu kitabın, fen bilimleri öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına yararlı olması dileğiyle...