Fars Dili, sahip olduğu pek çok özellikle ilgililerini cezbetmektedir. Farsçanın bu etkileyiciliği özellikle de Türkiye'de en belirgin şekliyle gözlemlenmektedir. Bu çerçevede çok sayıda dil okulu Farsça eğitimi alanında faaliyet göstermeye başlamıştır. Metodolojik bakış açısıyla söz konusu dil okullarına devam eden ve eğitimi sürekliliğe sahip olan öğrencilerin başarısını etkileyen faktörleri incelediğimizde, üç etken karşımıza çıkmaktadır:
1- Eğitim kurumunun faaliyet gösterdiği fiziksel ortam ve imkanlar
2-Dil eğitimi veren öğretmenlerin yeterliliği
3-Eğitimde kullanılan kaynaklar Eğer bir öğrenci başladığı eğitim kurumundan, eğitim süreci tamamlanmadan ayrılırsa mutlaka bu faktörlerden birindeki eksiklikten söz edilir. Diğer bir söyleyişle bir eğitim kurumundaki sistemin başarısını değerlendirmede, o kuruma başlayan kaç öğrencinin eğitim sürecini tamamlayarak ayrıldığı önemli bir göstergedir. Bu konudaki diğer bir önemli nokta ise eğitim kaynaklarının çeşitliliği ve kolay erişilebilirliğidir. "FÖMER 3" ismindeki bu kitap, Farsça öğreniminde orta seviye (C1, C2, C3) için hazırlanmıştır. Bu seviye için FÖMER 3'in yanı sıra üç kitap daha gereklidir. Bunlar:
1-Farsça Metin Okuma Seti (3)
2-Farsça Çalışma ve Alıştırma Seti (3)
3- Farsça Basın Dili (2)
Bu yayınların tamamı 100 saat eğitim (96 saat eğitim + 4 saat sınav) için planlanmıştır. Bu eğitimin haftada 8 saat olmak üzere 3 ayda verilmesi öngörülmektedir. Ümit ederim ki bu kaynaklar, Farsça alanındaki diğer dokümanların yanı sıra dil eğitiminde faydalı olacaktır.