Günümüzde marka olmayı başarabilen birçok işletmeci, farklı pazarlarda işlerini kısa bir sürede büyütmeyi hayal ederken iş tecrübesi olmayan birçok kişi ise belirli bir finansmanla kendi istediği alanda çalışmayı hayal etmektedir. Bir taraftan markalarını, geliştirdikleri işletme sistemlerini kullanma hakkını vermek isteyen işletmelerin sayısı artarken, diğer taraftan kendi işinin sahibi olmak isteyenlerin sayısı da hızla artmaktadır.
Bu kitap, franchise almak ve franchise vermek isteyenlerin ihtiyaçlarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışmayı lisans ve yüksek lisans öğrencileri, franchising konusunda daha kapsamlı bilgi edinmek amacıyla kullanabilirler.
Franchising sistemi nedir? Günümüzde neden franchise vererek yayılmak tercih edilmektedir? Sistem, her sektör ve işletme için uygun mudur? Franchising'in diğer dağıtım yöntemlerinden ve işbirliği stratejilerinden farklılıkları nelerdir? Franchising de maliyetler nelerdir? Bu çalışmada franchising sistemi incelenmiş, franchising türleri üzerinde durulmuş, kimlerin nasıl franchise verebileceği, franchise edilebilecek işin özellikleri, kimlerin franchise alabileceği, franchising sisteminin taraflar açısından avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu, sözleşmede nelere dikkat edilmesi gerektiği, başarılı olmak için nelerin gerektiği konuları ele alınmış, franchise veren ve franchise alan tarafların hak ve yükümlülükleri açıklanmıştır.