Günümüz dünyasında özellikle hizmet sektörünü derinden etkileyen deneyim ekonomisi kavramı sayesinde standartlaştırılmış hizmet sunumu yerini kişiye özelleştirilmiş sunumlara yani deneyimlere bırakmıştır. Artık destinasyonlar ya da işletmeler hizmetten ziyade deneyim satmanın ne kadar önemli olduğunu tartışmakta ve yeniçağa adapte olmaya çalışmaktadır. Çünkü deneyimler mal ve hizmet sunumu arasındaki fiyat farkından çok daha yüksek bir katma değer yaratmaktadır. Bununla birlikte turistler de standart turistik ürün yerine sıradan ya da alışılmadık deneyimsel faaliyetlere yönelmeye başlamıştır.
Yeme içme aktiviteleri, gastronomi turizmi kapsamında önemli bir değer hâline gelirken deneyimlerle desteklenen gastronomi turizmi faaliyetleri gastronomi deneyimleri olarak sınıflandırılır. Bu deneyim türü, turistlerin yiyecekleri tatmak için bir destinasyona gitmesi ile sınırlı değildir. Destinasyona giden turistlerin, yöresel yiyecekler ile birlikte yöre halkının yaşam tarzını, mutfak kültürünü, yemek yeme alışkanlıklarını da anlamasını sağlayan birtakım deneyimsel faaliyetlerin turizm aktivitesine eklenmesi ile ortaya çıkar. Bu kitapta gastronomi deneyiminde önemli yer tutan bu etkinliklerin bütüncül bir şekilde ele alındığı gastronomi rotaları ve festivallerine değinilmiştir.
Kitap deneyimsel açıdan ele alınan iki kavramsal bölüm ile sekizi gastronomi rotası, dördü festivaller olmak üzere toplam on dört bölümden oluşmaktadır. Kitap, gastronomi lisans ve lisansüstü eğitiminde kaynak olarak kullanılabilecek nitelikte tasarlanması yanı sıra turizm işletmeciliği alanında deneyimsel turizm uygulamalarını anlama ve uygulama açısından sektör temsilcilerine de yol göstermeyi amaçlamaktadır.