Geleneksel olmayan marka türleri kelime, logo yahut da bunların kombini gibi alışılmış marka türlerinin dışında kalan markalar olarak ifade edilmektedir. 2017 yılında yürürlüğe giren 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nda ve mehaz AB düzenlemelerinde marka olabilecek işaretler açısından sınırlı bir sayıma gidilmemiştir. Bu durumda aranılan koşulları sağladığı sürece her türlü işaret marka olarak tescil edilebilmektedir. Bu sebeple, geleneksel olmayan marka türlerinin tescili açısından yasal bir engel bulunmamaktadır. Özellikle de mevzuatta yapılan değişiklikler ile bu marka türlerinin tescili kolaylaştırılmak istenmiştir. Buna ek olarak teknolojide yaşanan hızlı gelişimler de geleneksel olmayan markaların kullanımının önünü açmıştır. Dolayısıyla, herkes tarafından kullanılan geleneksel işaretler yerine ilgili çevre nezdinde akılda kalıcılığı artırmak adına sıra dışı işaretlerin kullanımına yönelik talep oldukça artmıştır. Buna karşılık, ilgili mevzuatta yer alan birtakım tescil engelleri ve özellikle de bu tescil engellerinin uygulanmasında yaşanan tutarsızlıklar geleneksel olmayan marka türlerinin tescilini oldukça zorlaştırmaktadır. Bu sebeplerle kitapta, geleneksel olmayan markaların tesciline ilişkin hususlar farklı hukuk sistemleri esas alınarak uygulama örnekleriyle beraber incelenmiştir.