Teknolojinin gelişimine bağlı olarak, iletişim alanında değişimler ve dönüşümler yaşanmaktadır. Günümüz endüstrisinin temelini oluşturan bilgisayar ve internet teknolojileri, yeni medya olarak adlandırılan dijitalleşen bir dünya düzenini oluşturmaktadır. Kitle iletişim araçlarının geleneksel yapıdaki üretimi, yeni iletişim teknolojilerinin sağladığı imkânlar dahilinde yer, zaman ve mekân olgularına bağlı olarak değişim ve dönüşüm yaşamıştır.
Yeni iletişim teknolojilerinin sahip olduğu donanım, geleneksel haberciliğin dijital haberciliğe dönüşümü içerisinde haber üretimindeki unsurları etkilemektedir. Dijitalleşmenin, haberciliğe sağladığı özellikler ve yeni medya ortamında gelişen dijital hikâye anlatıcılığı, dijital haberciliği etkilenen bu unsurlar çerçevesinde üretim yapılmasına yöneltmektedir.
Çalışmada, medya kuruluşlarının geleneksel habercilikten dijital haberciliğe geçiş ile haber içeriğinin dönüşümü bağlamında medya kuruluşlarının oluşturduğu haber üretim süreçleri ele alınmış ve haberde kullanılan anlatı yapılarındaki farklılıklar ortaya koyulmuştur.