Turizm, farklı kültürden bireyleri bir araya getiren fenomen olarak dünya genelinde ön plana çıkmaktadır. Öyle ki ekonomik bir sektör olmanın ötesinde, sosyal etkileşimleri artırmakta ve kültürel alışverişi teşvik etmektedir. Böylesi ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri olan bir endüstrinin bütün boyutlarıyla ele alınarak incelenmesi kapsamlı bir şekilde anlaşılması açıdan önem arz etmektedir. Turizm endüstrisinin karmaşıklığını anlama çabasıyla hazırlanan bu eser, güçlü bir teorik temel ve kapsamlı bir literatür taraması sunmaktadır. Uzun bir çalışma sürecinin sonunda hazırlanan bu eser, birbirinden ayrı ancak birlikte bir bütün olarak turizmi tanımlayan on iki bölümden oluşmaktadır. Her bölüm, literatürde uzun yıllardır kabul gören akademik düşünce ve bilgilere ek olarak güncel konulara değinilerek hazırlanmıştır. Hem akademisyenlerin hem de turizm sektörü profesyonellerinin ilgisini çekecek bu eserin, sektördeki kritik konulara ışık tutmasını temenni etmekteyiz.