Yaklaşık üç yıllık yoğun bir çalışmanın sonucu olan bu kitabın temel amacı, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının geometri öğretim bilgisine katkı sunmaktır. İlkokuldan liseye kadar geometri kavramları ve geometrik yapılar matematiksel açıdan incelenmiş ve kavramın doğasına uygun öğretim yaklaşımları sınıf bazında ele alınmıştır. Ayrıca, okuyucunun ileri düzey geometri çalışmasına ışık tutacak konular yine öğretimsel yaklaşımlarla sunulmuştur. Her bölümde belli bir geometri kavramı ilişkili olduğu matematiksel yapılar göz önünde
bulundurularak tartışılmış, günlük hayat ve farklı disiplinlerle bağlantısı kurulmuş ve öğretimine ilişkin somut öneriler verilmiştir. Bu öneriler alanyazının ortaya koyduğu öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları göz önünde bulundurularak yapılmıştır.