Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde, ekonomik değer yaratma açısından lokomotif olarak görülüyor. KOBİ'lerin büyük işletmelerden farklı özelliklere sahip olmaları, bu işletmelerin yönetim süreçlerinin geleneksel yaklaşımlardan farklılaşmasına yol açıyor. Bu durum diğer işletme fonksiyonlarında olduğu gibi pazarlama uygulamalarında da kendini gösteriyor. KOBİ'lerde geleneksel pazarlama anlayışından farklı bir pazarlama tarzı söz konusu. Özellikle işletmelerini mevcut konumundan daha üst noktaya taşımış KOBİ'ler, pazarlama uygulamalarına girişimci bakış açısıyla yön veriyorlar.
Girişimci pazarlama, son 30 yıldır KOBİ'lerin büyümesinde stratejik bir yaklaşım olarak büyük ölçüde yararlanılan yaklaşımların başında geliyor. Dünyanın farklı ülkelerindeki araştırmacılar da girişimci pazarlama alanına büyük ilgi gösteriyorlar. Bu kitap girişimci pazarlama alanındaki farklı bakış açılarının KOBİ'lerin gelişimine katkısı konusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara kapsamlı bir çerçeve sunma motivasyonuyla kaleme alındı.
Elinizdeki kitapta KOBİ'lerin dünya ölçeğinde nasıl geliştiği ve KOBİ'lerin pazarlama uygulamalarında öne çıkan yaklaşımların neler olduğu sorularının yanıtını bulabilirsiniz. Kitapta girişimci pazarlama yaklaşımının gelişimi, pazarlama ve girişimciliğe özgü bileşenlerin girişimci pazarlama yaklaşımında nasıl bir araya geldiği ayrıntılarıyla ele alınıyor. Girişimci pazarlama yaklaşımının KOBİ'lerin performansına olan katkısı ve ülkemizde girişimci pazarlama araştırmalarında öne çıkan eğilimler kitapta ele alınan diğer başlıklar. Kitabın KOBİ'lerin gelişiminde alternatif yol arayışında olan araştırmacılara ve uygulayıcılara yol göstermesi dileğiyle…