Günümüzde araştırma yöntemlerine yönelik artan ilgiye rağmen, halen bir sorun varlığını hissettirmektedir. Acaba araştırma, planlama ve değerlendirme konularında ne kadar donanımlıyız? Acaba eğitim kurumlarında ve toplum içinde kişileri soru sormaya, araştırma yapmaya ve yaratıcı olmaya yeterince teşvik ediyor ve gerekli olanakları sağlıyor muyuz? Söz konusu akademik kaygıyla yola çıkan bu editör kitap çalışması iletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri genelinde, görüntünün ötesine geçmeyi temel amaç edinerek, görsel metin çözümlemelerine odaklanmıştır. Buradan hareketle, iletişim bilimlerinde görsel metin çözümlemelerinde kullanılan araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları gözden geçirmeyi, bu yöntemlerin uygulama süreçlerini detaylı olarak anlatmayı, süreç içerisinde dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulamayı ve tüm bu anlatılanları bir uygulama örneğiyle pekiştirmeyi amaçlamaktadır.