Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmeti, okullarda eğitim kalitesini olumlu etkilemiştir. Eğitimin amacı gençlerin zihinsel gelişimleri ile fiziksel, kişisel, duygusal ve sosyal gelişimlerini sağlamaktır. Psikolojik danışma yoluyla ögrencilerin, kendilerini daha iyi tanıması ve bilmesi, değerlendirmesi, kendisiyle barışık, sevecen, mutlu, humanist, çağdaş, evrensel görüşlü, kendinden emin, duygularının farkında olan, bilimsel düşünen, kişilikli gençler yetiştirilebilir. Bu kitapta; grupla psikolojik danışmanın (psikoterapinin) kaygı düzeyleri, cinsiyetleri ve sınıf düzeyleri farklı lise ögrencilerinin kişisel, sosyal ve genel uyumları ile durumluk ve sürekli kaygıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu kitaba konu olan çalışma, deney gruplarında 48 ve kontrol gruplarında 48 ögrenci olmak üzere toplam 96 kişi üzerinde yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre grupla psikolojik danışmanın etkisiyle deney gruplarındaki bireylerin kontrol gruplarındakilere oranla genel olarak durumluk ve sürekli kaygıları önemli ölçüde azalmış ve kişisel, sosyal ve genel uyumları artmıştır.