İlk 4-5 yaş, çocuğun davranışlarına otomatik bir nitelik kazandırmaya yeterlidir. Böyle bir durum gerçekleştikten sonra çocuk, izlenimlerindeki asıl önemli noktaların neler olduğu üzerinde düşünmez pek, şımartılmış çocuk okula gelip burada şımartılmanın söz konusu olmayacağını gördü de önceden bilmediği bir durum karşısında kaldı mı kendini rahatsız hissedecek, ama şımartılma, çevrenin ilgisini üzerine çekme amacından da vazgeçmeyecektir. Acaba yalnız benimle ilgilenecek biri var mıdır diye araştıracak, çevrenin dikkatini üzerinde toplamaya çalışacak[tır].
Bireysel psikoloji ekolünün kurucusu Alfred Adler, konferanslarından derlediği bu kitapta eğitimcilere ve ebeveynlere özellikle şımartılmış çocuklarla nasıl baş edebileceklerini anlatıyor. Vaka analizleriyle uygulamalı bir anlatım sunan Güç Eğitilebilir Çocuklar, bebeklikten okul çağına, ergenlikten yetişkinliğe geçişe dek çocuk eğitimine dair çağının ötesinde bilgiler veren bir kaynak olma özelliği taşımaktadır.