Bu çalışmanın amacı; HZE ergenlerde sporun motor beceriler üzerine etkisinin incelenmesi ve cinsiyetin HZE ergenlerde motor beceri gelişim düzeylerinde farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde aşağıdaki alt amaçlara yanıt aranacaktır;
1.Spor yapmanın HZE ve normal gelişim gösteren ergenlerin motor becerileri üzerine etkisi,
2.Spor yapmanın HZE ve normal gelişim gösteren ergenlerin cinsiyetine göre motor becerilere etkisi
Yapılan bu çalışma ile düzenli olarak spora katılımının HZE'li ergenlerde spor yapmanın ince ve kaba motor becerilere etkisi belirlenebilecektir. Düzenli olarak yapılan sportif aktivitelerin motor becerilere etkinliği ortaya konmasıyla HZE'li bireylerin düzenli olarak spor aktivitelerine katılımı için cesaretlendirilmeleri, desteklenmeleri ve bu konuda gereken olanakların zihinsel engelli bireyler için sağlanması önerilebilecektir. Dolayısıyla hafif zihinsel engelli bireyin günlük yaşamda daha bağımsız olabilme şansı olabileceği bilgisi ailelere, eğitim kurumlarına ve topluma aktarıldığında zihinsel engelli bireylerin bu konuda daha fazla destek göreceği düşünülmektedir. Bunun yanı sıra hafif zihinsel engelli bireylerin motor becerileri düzeylerinin belirlenmesi ile zayıf oldukları beceriler saptanabilecek ve bu alanda gelişimini desteklemek için önerilerde bulunulabilecek ve zihinsel engelli bireye uygun egzersiz/spor önerileri verilebilecektir. Zihinsel engelli bireyin yetersiz olduğu motor becerilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi sonucunda da zihinsel engelli sporcunun performans düzeyinin artacağı düşünülmektedir