En yaratıcı şirketlerin banyolarda filizlendiğini biliyor muydunuz? Bu durumda beyin fırtınası toplantılarının berbat bir fikir olduğunu söylemek mümkün mü? Mavi renginin yaratıcı üretiminizi iki katına çıkarmanıza yardım edebileceğinin farkında mısınız? Karar Ânı kitabıyla New York Times'ın çok-satan yazarları arasında yer alan Jonah Lehrer, elinizdeki bu kışkırtıcı çalışmasında yeni yaratıcılık bilimine parıltılı ve ifşa edici bir bakış atıyor: İlham mitini, yüksek güçleri, hatta yaratıcı "tipleri" dahi paramparça eden bu bakışa göre, yaratıcılık talihin tasarrufunda olan tekil bir armağan değildir. Yaratıcılık hepimizin çok daha etkili bir şekilde öğrenebileceği belirgin düşünce süreçlerinin ürünüdür. Jonah Lehrer, Hayal Et kitabında yaratıcılık açısından monoton olanı kucaklamanın, tıpkı bir çocuk gibi düşünmenin, üretici gündüz düşleri kurmanın ve seyahatlerde olduğu üzere bir yabancının perspektifine uyumlu hale gelmenin önemini ortaya koyar. Lehrer, yaratıcı işbirliği içinde olan eski ve yeni partnerlerin ideal durumlarını gözler önüne sererken, eleştirinin neden yaratıcılık süreci için hayati bir öneme sahip olduğunu açıklar. Ardından meseleye geniş bir açıdan bakarak bulunduğumuz yerleri nasıl daha enerjik, şirketlerimizi nasıl daha üretici, okullarımızı nasıl daha etkili hale getirebileceğimizi gösterir.
Bunların yanı sıra, kitapta Bob Dylan'ın yazma alışkanlığı, şairlerin uyuşturucu bağımlılıkları hakkında detaylı şeyler de öğreneceksiniz. Dahası Manhattan'da tıpkı bir kimyacı gibi düşünen bir barmenle karşılacak, bütünüyle yeni sörf teknikleri icat eden otistik bir sörfçüyle tanışacaksınız. Elizabeth dönemi İngiltere'sinde yaratıcılık patlamasının niçin gerçekleştiğini de öğreneceksiniz…
Hayal Et, insanın zihninin bitimsiz yenilikçiliğini ve yaratıcılığın giderek karmaşıklaşan dünyamızdaki hayati rolünü mercek altına alan, okuması hayli keyifli bir kitap…