Kişilerarası iletişimde gerçekleşen bireylerin birbirlerini etkilemeye yönelik davranış şekilleri pazarlama alanına da etki etmektedir. Pazarlamada, kişilerarası iletişim sürecinde gerçekleşen olgular incelenerek, bu olguların tüketicilerin satın alma davranışlarına yansıması belirlenmekte ve elde edilen veriler ışığında pazarlama iletişim çalışmaları yapılmaktadır. Pazarlama iletişim çalışmalarında tüketiciyle güçlü bir bağ kurmak amacıyla marka iletişiminde hedonik iletişim tarzı kullanılmaktadır.
İnsanlar birbirleri ile çift yönlü iletişim kurarak bilgi, deneyim, düşünce ve davranışlarını karşılarındaki kişilere iletmektedir ve geri bildirim almaktadırlar. Sürekli bir mesaj alış verişi olarak gerçekleşen iletişim eylemi, bireyler arasında sözlü, yazılı, sözsüz ve semboller vb. gibi birçok unsuru içerisinde barındırmaktadır. Temelde kişilerin kendilerini ifade etme ihtiyaçlarından doğan iletişim eylemi aynı zamanda kişinin sosyalleşme ihtiyacını gidermek amacıyla da kullanılmaktadır. Bu bağlamda, bireyler hedonik iletişime başvurmakta kendilerine iyi gelen, mutluluk, haz veren kişilerle iletişim kurmayı tercih etmektedirler. Aynı zamanda bu iletişim şekli tüketim davranışlarına da yansımakta ve ürünlerin / hizmetlerin işlevsel yararlarının haricinde duygusal yararlarını da göz önünde bulundurmaktadırlar.