Turizm endüstrisi evrensel bir olgudur. Her yaştan ve milliyetten insanlar her yıl turizm kapsamında dünya üzerinde farklı destinasyonlara seyahat etmektedir. İnsanları seyahat etmeye iten faktörler nasıl birbirinden farklı ise, turistlerin deneyim kazanmak için seyahat ettikleri destinasyonlardan beklentileri de farklıdır. Bazı turistler deniz, kum, güneş üçlüsü (turizm teslisi) için seyahat ederken, bazı turistler kültür amaçlı seyahat edebilmektedir. Buradaki önemli olan nokta destinasyonların birbirinden farklılaşmayı başarıp potansiyel turistleri çekebilmesidir. Rekabet avantajı elde etmek için turizm işletmeleri de destinasyonlar gibi farklılaşma stratejisi izlemektedir. Helal turizm konsepti bu bağlamda bir farklılaşma aracı olarak ortaya çıkmıştır. Helal turizm Müslüman turistleri turizm işletmesine veya destinasyona çekmek için gerekli bir konsepttir.