Biz yetişkinler, her alanda iyi olamayacağımızı biliriz. Ne var ki her konuda iyi olmaları konusunda çocuklarımıza muazzam bir baskı uygularız. Yetişkinler olarak bizim görevimiz; matematik, okuma yazma, konuşma, heceleme, ezber, anlama, problem çözme gibi konularda çocukların öğrenme potansiyelini en iyi biçimde desteklemektir.
–Dr. Levine
Bazı öğrenciler yaratıcılıklarıyla dikkat çekerken zayıf hafıza becerileri nedeniyle tarih dersinde başarılı olamayabilirler. Bazı öğrencilerse başka bir alanda başarılıyken talimatları takip etmekte zorlanır ya da matematikte başarılı olamazlar.
Dr. Levine, buradaki sorunun zekâ eksikliği değil, öğrenciyle uyuşmayan bir öğretim tarzı olduğunu gözlemlemiştir. Araştırmalarından ve binlerce öğrenciyle yaptığı çalışmalarından yararlanan Dr. Levine, gerçek vaka örnekleriyle Her Çocuk Başarabilir kitabında ebeveyn ve öğretmenlerin, çocukların zayıf yönlerinin üstesinden gelmek için nasıl etkili stratejiler geliştirebileceklerini göstermektedir.
Her çocuk aynı değildir. Güçlü ve zayıf yönleriyle farklılaşan çocuklar, öğrenme biçimleriyle de birbirinden ayrılırlar.
Ebeveyn ve öğretmenler, iyi birer gözlemci olarak çocukların sorunlarını tespit etmeli ve onları doğru şekilde yönlendirebilmelidir.
Her Çocuk Başarabilir kitabı, çocukların eğitimi konusunda donanımlı yetişkinler olabilmemiz için başvurabileceğimiz kapsamlı bir kaynaktır.