Bu kitap, gelişmiş sofistike satış tekniklerinin en yoğun şekilde kullanıldığı Tüketim sektöründe gerçekleştirilen satışların altın kurallarını, satış sürecine uygun bir metodoloji ile anlatmaktadır. Bazı istisnalar olmakla birlikte; Satış fiili çoğu sektörde benzerdir ve birbirine yakın süreçler izler. Kısaca söylersek, satış satıştır ve bu süreci iyi bilen ve uygulayan kişiler için sektör farklılıkları minimum seviyededir.
Satıcıların rolü de benzerdir ve müşterilerine optimum seviyede hizmet ederken firmasını ve onun çıkarlarını temsil etmek olarak tarif edilebilir. Bu çalışmanın temel amacı; Satış temsilcilerinin ve kariyerlerini satış yöneticiliğinde görenlerin kendilerini geliştirmelerine ve daha etkin satış becerileri ile donanmalarına yardımcı olacak bir Referans Satış Kitabı oluşturmaktır.