Sinemanın ideolojik olarak kültürel temsil ve ötekiye ait sunumları içeren kodlarını birçok Hollywood filminin anlatısında görmek mümkündür. Ötekileştirme düşüncesinin temel alındığı bu yapımlar, Amerikan Sineması'nda sosyal, kültürel ve ideolojik öneme sahiptirler. Temsil ve ideolojinin çok iyi anlaşılması gereken bu tür filmlerde temel sorunun, kendi ötekisini yaratan, farklılaştırıcı ve daha da ileri bir düzeyde ırkçı söylemlere kaynak teşkil ettiği görülmektedir (Kırık ve Arvas, 2014, s.49).
11 Eylül 2001 New York'taki Dünya Ticaret Merkezi'ne ve Washington DC'nin yakınındaki Pentagon'a yapılan saldırılar, kamuoyunun bütün dikkatinin üzerinde toplandığı, ABD'de büyük panik ve korkuya yol açan ve terör gösterilerinin dalga dalga yayıldığı küresel bir medya olayı haline gelmiştir. Bu saldırılar sonrasında Hollywood Sineması'nda Müslümanlara ilişkin "öteki" temalı söylemler farklılaştırılmış, daha da ötesinde ırklılaştırılmış ve bu söylemler aynı zamanda Amerika içerisinde yaşayan Müslüman kimliğine karşı ayrıştırıcı, ırklaştırıcı bir zemine taşınmıştır. Diğer yandan Hollywood Sineması'nda 11 Eylül saldırılarından önce inşa edilen Müslüman imgeleri de çarpıcı hale getirilmiş, toplumun Müslümanlara ait dünya görüşü ve biçimi yeniden inşa edilmiştir.
'Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimliği Temsili' başlıklı çalışmada, Amerikan Sineması'nın 11 Eylül saldırılarını ele alış biçimi, bu olayla ilgili temsil tarzı politikaların ve toplumdaki etkilerin ne olduğu ve toplumsal hafızanın nasıl şekillendirilip yeniden inşa edildiği sorusu üzerinde yoğunlaşılacaktır. Temsili öğeler yoluyla bir takım tezler ileri süren Hollywood Sineması, seyirciye, belli konulara ait bakış açılarını telkin eder. Bu yüzden çalışmada 11 Eylül saldırıları sonrasında toplumdaki (biz), "ötekiye" ait bakış (terörist) açısının şekil değiştirip kitle iletişim araçlarının hepsinin bu amaca hizmet etmiş olması sorunsalı ele alınacaktır.