Makro açıdan, ülke kalkınması ve refahının gelişiminde; mikro açıdan işletme iş sistemi ve rekabetinde temel belirleyici olan ihracat performansı, evrimin güçlü bir şekilde sürdürmektedir. Bugün, birçok ülke "ihracat odaklı büyüme stratejileri" öncülüğünde ekonomilerini düzenlemekte ve ilerlemektedir. Özellikle, ihracat, iş riskini yaymak, yüksek gelir ve kar elde etmek, iş teknolojisini ve hizmet kalitesini geliştirmek, üretim kapasitesi ve verimliliğini artırmak kısaca rekabetçi üstünlük için öncelikli bir faaliyet olarak tanımlanmaktadır. İşletmelerin rekabetçi üstünlüğünde ihracat performansı, sürdürülebilirlik için temel kabul edilir. Çoğu ihracat performansına ilişkin yapılan akademik çalışmalar ise "Kaynak tabanlı kuram" üzerine bina edilir. Bu çalışma, "Kaynak tabanlı kuram" bağlamında ihracatçı imalat işletmelerinin kaynak ve yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki bütünleşik etkisini araştırmaya yöneliktir. Daha açık deyişle, çalışmada, Türkiye imalat işletmelerinin deneyimsel kaynakları, ölçek kaynakları ve finansal kaynakları ile bilgisel yetenekleri, müşteri ilişkileri yeteneklerini ve ürün geliştirme yeteneklerinin ihracat performansına pazar payı, kârlılık ve yeni ürün geliri ölçütleri etkisi araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinin kaynak ve yeteneklerin ihracat performansına bütünleşik etkisini ölçmek için ISO 500 ihracatçı imalat işletmeleri üzerinde uygulamalı bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçlarının literatüre, uygulayıcılara ve politika yapıcılara katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.