Özellikle 1990'lardan sonra tesettürlü kadınların tesettür giyim pratiklerini ciddi anlamda etkileyen tesettür modası neticesinde ortaya çıkan yeni tesettürlü kadın tüketici profili, kültür ve vahiy merkezli tesettür anlayışına ek olarak yeni bir anlayış ortaya koymuştur. Moda merkezli bu anlayış tesettürlü kadınların tesettüre ilişkin algılarını ve tüketim kültürlerini de dönüştürmüştür. Bu dönüşümde en büyük etkiyi ise tesettür moda işletmelerinin yaptığı düşünülmektedir. Tesettür moda işletmelerinin kreasyonlarını belirlerken İslami referanslı kaygılardan ziyade salt kar amacı gütmeleri dönüşümün hızını artırmıştır. Bu noktada tesettürlü kadın tüketicilerin işletmelerin ikna girişimlerine direnç göstermeleri tesettürün modaya kurban edilmesine engel olacaktır.
Bu kitap, Türkiye ve Fas'taki tesettürlü kadınların tesettür algıları, tesettür giyim kültürleri ve tesettür moda işletmelerinin reklam yapma amaçlarına ilişkin sorulara cevap aramaktadır.