Bu kitap, iktisadi gelişmelere toplumbilimi perspektifiyle bakmak isteyen araştırmacı ve akademisyenlerin yazım faaliyetlerine destek olmak ve aynı zamanda ilgili öğrencilerin konuyu öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak üzere hazırlanmıştır. Bu anlamda daha önceki sınırlı sayıdaki İktisat Sosyolojisiders kitabının kapsamına ilave olarak bu kitapta kapitalizm, girişimcilik veaz gelişmişliğin sebepleri konusu kitabın gündemine ilave edilmiştir.
Kitabın bölüm başlıkları şöyle sıralanmıştır:
1) İktisat Ve Toplum
2) İktisat Sosyolojisinin Doğuşu: İlk Düşünürler, Teorisyenler Ve Temel Kavramlar
3) Karl Marx'ta Ve Marksizmde İktisat Ve Toplum
4) İktisat, Din Ve Toplum İlişkisi: Max Weber Ve Werner Sombart
5) Kapitalizm Ve Toplum
6) Gelişmenin Ve Az Gelişmişliğin Toplumsal Ve Kültürel Analizi
7) Çalışmanın Tarihi, Evrimi Ve Çalışma Kültürü
8) Kültür Ve Girişimcilik
9) Tüketim İdeolojisi Ve Tüketim Toplumu
10) Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Türk Tüketim Kültürü
11) Bilgi Toplumunda İktisadi Faaliyet Ve Kültür