İletişim, ideoloji, kültür, kitle, kitle kültürü, kültür endüstrisi, tüketim, internet, sosyal medya... hemen her an ve her ortamda sıkça karşılaşılan kavramlar. Gündelik dilde, düşüncede, eğitimde, sanatta, siyasette, küresel tartışmalarda o kadar çok kullanılıyor ki... Bazen çok açık, bazen karmaşık ve derinlikli anlamlanyla her zaman dotaşımdalar.
Saniye Vatandaş, İletişim Kültürü ve ıdeoloji kitabında söz konusu kavramları, akademik disiplinler, sosyal kuramlar, sözlü/yazılı kültür, ağ toplumu ve ideoloji bağlamında tartışıyor. Kuramsal yaklaşımları, iletişim kültürünü ve ideolojiyi çeşitli yönleriyle irdeliyor. Geçmişten günümüze değişen veya değişmeyen sorunları zihin açıcı bir dille özetliyor. Modern zamanların iletişim ortamlarına yeni boyutlar ve antamlar kazandıran ideolojiyi kapsamlı bir şekilde ele alıyor. Hayata, olaylara ve otgulara yanlı bakışın adı olan ideolojiyi fark etmenin önemine dikkat çekiyor. Zira ideoloji sayesinde iletişim araçları ve onların inşa ettikleri kültür her geçen gün daha kuşatıcı ve egemen hâle gelirken, iletişim araçları ile inşa olunan ve yaygınlaşan zihniyetter ise ideolojileri tahkim edip güçlendiriyor. Bu süreçte insanın payına düşen ise akıl tutulmasından ve şeyleşmekten başka bir şey olmuyor. Iletişim Kültürü ve Ideoloji, sosyal bitimlerin farklı disiplinleri üzerinden hâlihazırda yaşanan değişim ve dönüşümü anlama sürecine nitelikli bir katkı sağlıyor.