İlk okuma yazma öğretimi, sadece çocukların okuma ve yazma öğrendikleri bir süreç değildir. Çocukların hayatları boyunca kullanacakları temel becerilerin de kazandırıldığı bir süreçtir. Bu sürecin en önemli unsurlarından biri olan sınıf öğretmenlerinin de ilk okuma yazma öğretiminde donanımlı olması gerekmektedir. Yoğun bir çalışmanın ve emeğin ürünü olan bu kitap, özellikle sınıf öğretmeni adaylarının ilk okuma yazma öğretiminde gerekli donanıma sahip olmasını sağlayabilmek için hazırlanmıştır.
İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Uygulamaları kitabı hazırlanırken sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretim sürecinde ihtiyaç duyabileceği bütün hususlar göz önünde bulundurulmuştur. Kitapta ilk okuma yazmanın öneminden birinci sınıf öğretmeni ve öğrencisinin özelliklerine, okuma ve yazma öğretim yöntemlerinden ses esaslı ilk okuma yazma öğretimine, ilk okuma yazmaya hazırlıktan ilk okuma yazma öğretim sürecine, serbest okuma yazma ve kelime hazinesinin geliştirilmesinden ilk okuma yazma öğretiminde öğretim teknolojilerine, ilk okuma yazma öğretiminde çocuk edebiyatı ürünleri ve değerlendirilmesinden ilk okuma yazma öğretiminde kullanılabilecek oyunlara, özel eğitim gerektiren öğrencilere ilk okuma yazma öğretiminden birleştirilmiş sınıflarda ilk okuma yazma öğretimi ve ilk okuma yazma öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye kadar sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretim sürecinde ihtiyaç duyabileceği tüm alanlara değinilmeye çalışılmıştır. Kitabın, ilk okuma yazma ve Türkçe eğitimi alanına katkı sunması dileğiyle…